UjdonsultApuka 2014.01.14. 21:41

Hasfájós baba, kikészít mindenkit, mit csináljak?

Nem hiszek a homeopátiában

Kezdetektől fogva tudtuk, hogy Réka hasfájós, már a kórházban is megvoltak a jelei. Aztán mikor hazahoztuk, és magunkra maradtunk, fejvesztve próbáltunk segíteni rajta, tornáztatással, szélcsővel, gyógyszerekkel. A tanácstalanság, és a tehetetlenség kikészít, felőröl. Alapfelszerelésként volt itthon Infacol, Espumisan cseppek, szélcső, de igazán jó eredményt egyikkel sem értünk el.

szelcso.jpg

Első gyógyszerként az Espumisan-t próbáltuk ki. Úgy tűnt, mintha jobb lenne, de nem igazán aposztrofálnám sikerként a dolgot. A cucc mellett szélcsövet is kellett használnunk, mert kaki magától nemigazán került a pelusba. Pisi vanvolt rendesen, ahogy kell, de a sűrűbb anyag csak nem akart magától jönni, ami kőkemény pocakot, felhúzott lábakat, és rengeteg, elvörösödő fejjel járó sírást eredményezett.

A szélcső használatára vonatkozó információt szinte sehol nem találtam, a patikában semmennyire nem voltak segítőkészek, leráztak egy "nem tudom, hogy kell használni" morgással, a védőnő és a gyermekorvos pedig valahogy sosem jutott el odáig, hogy elmondja.

Nálunk az vált be, hogy 2-3 centiméternyire dugtam be a kérdéses kijáratba, megmozgattam egy kicsit, aminek hatására rögtön jött is a szél, majd mikor kihúztam, követte az olyannyira áhított kaki is.

Eléggé szürreális, ahogy két ember egy harmadik fölé hajol, majd mikor ez utóbbi elkakkatnja magát, a másik kettő széles vigyorral tapsikolva kiabálja, hogy "jujjdejó, jajj de ügyike vagy!"

A szélcsövezés egyébként a tévhitekkel ellentétben nem okoz függőséget, ezt több írás is megerősíti. Mondjuk én amúgyis elég beteg ötletnek tartom, hogy valaki rászokik, hogy csak akkor hajlandó szarni, ha belenyúlnak a seggébe...

Tehát az Espumisan nem igazán hozta meg a várt eredményt, bár jobban teljesített mint az Infacol, ami gyakorlatilag semennyire nem használt, pedig a címkéje alapján kifejezetten hasfájócs csecsemőknek van kitalálva.

Miután az Infacol hatástalannak bizonyult, és agyonespumisánozni sem akartuk a gyereket, 2-3 nap kőkemény sírás, éjszakázás következett.

Korábban már találtam a neten egy homeopátiás szert, amire azt írta valaki, hogy megmentette a babát a fájásoktól, a szülőket pedig az éjszakázástól, de nem hittem neki. A homeopátiával kapcsolatban eléggé szkeptikus vagyok.
A mai napon beszélgettem az egyik kolléganővel az új csecsemő csodáiról, mikor szóba került a hasfájás is. Ő azt mondta, hogy drága kisfia szintén hasfájós volt, mindent kipróbáltak amit csak lehetett, és bár nem hisz a homeopátiában, mégis kipróbált egy szert, a Colocynthis nevű bogyó formájú bizbaszt, ami nagyon bejött nekik.

Fény gyúlt, hiszen a korábban általam olvasott szer neve szintén ez volt, így hazafelé a gyógyszertárba beugorva megis vettem egy adagot, ami 1200 forintot kóstált. Érdekes, hogy ezt a szert egy üvegcsében adják, nincs hozzá se doboz, se leírás, se a gyógyszerész nem tud róla semmit.

Sokáig próbáltam meglelni valami használható leírást, Google a barátunk, de szinte sehol nem találtam arra utalót, hogy egy csecsemőnek miként kell adagolni. Aztán találtam kettőt is. Az egyik szerint 5 golyó, a másik szerint 1. Namost döntsd el.. Fontos lehet még a "potenciálás mértéke" alapján is választani, ezt jelenti a 9-15ch a szer nevét követően. Már nem tudom pontosan hol, de azt olvastam, hogy a 9-es kell, mert az a gyengébb, én ezt vettem.

Végülis én az 5 golyónál maradtam, amit felforralt, majd visszahűtött, 5ml vízben oldottam fel (elsőre úgy tűnik, hogy nem oldódik, aztán mégis egyre kisebbek lesznek a labdák), és úgy itattam meg a kicsivel.
Fél óráig még sok volt a sírás, szintén vörösödő fejjel, aztán hirtelen kikapcsolták. Tényleg. Még abból sem volt baj, hogy letettem a kiságyába. Kisimult arccal nézelődött, végre kiegyensúlyozott baba formája lett. Komolyan, meg vagyok döbbenve. Bár a kiságy amúgy nem túl jó barát, ezért fel kellett vennem, de onnantól kezdve egy mukkot sem hallottunk, nem volt fájdalommal átitatott tekintet, sem sírás, sem lábfelhúzás, ellenben a golyók elfogyasztását követő 45. percben már horkolós alvás igen!

Egy szó mint száz, a homeopátiában továbbra sem hiszek, de ez a bogyó ha a babámnak jót tesz, és elűzi a fájdalmat, akkor hajrá, megveszem, olvasztom, adagolom, elismerem.

A hasfájásoknak is különböző verziói lehetnek, itt van egy lista, hogy melyik tünet melyik homeo cuccal fog megszűnni: http://homeopatia.info.hu/hu/betegsegek/kolika-hasi-gorcsok.html

Próbáld ki Te is, ha más nem használt.

A bejegyzés trackback címe:

https://elsogyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr125758710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicuskah 2014.09.08. 18:45:59

a sztori ismeros, mi is mindent kiprobalunk (most 7 hetes es 4 hete hasfajos) mar csak a raolvasas es a kezratet maradt kb
ami van, az espumisan, szelcso es hasmasszazs, de legjobb a szelcso.
a homeos cuccot holnap hozzak a patikankba, kivancsi leszek.

milyen surun adtad ezt a colo cuccot neki? es tenyleg nem sozkott ra a szelcsore? azt hanyszor hasznaltatok kb egy nap?
elore is koszi :D
süti beállítások módosítása